Miért fontos a 2-3 l víz elfogyasztása naponta?

 
Ez egy nagyon fontos dolog. Ugye elég sokszor halljuk a figyelmeztetést, de legtöbbünk nem nagyon foglalkozik vele, vagy azt mondja, hogy: „Én nem tudok ennyi vizet meginni.”
 
Testünk minden funkciójához elegendő folyadékot kell fogyasztanunk: az emésztéshez, a hőmérséklet-szabályozáshoz, a méreganyagok kiválasztásához is és még sok minden máshoz.
 
Az orvosok szerint sok betegség épp a kiszáradásra vezethető vissza. Aki eleget fogyaszt a „jó” italokból, sokféle betegséget elkerülhet.
 
Azt szokták mondani, hogy 20kg- onként egy liter az ideális. 
 
De nem mindegy, hogy milyen folyadékot fogyasztunk, ugyanis a szervezetünk 75%-át víz alkotja, és a szervezetünk vízszükségletét nem pótolhatjuk akármilyen folyadékkal.
 
A megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék elfogyasztása minden ember számára szükséges az anyagcsere folyamatok megfelelő működéséhez, és a szép bőr megőrzéséhez.
 
A víz tehát szállítóeszközként vesz részt az összes anyagcsere folyamatban.
 
Cukros löttyök:
 
Az ember évezredeken keresztül szomjának oltására a vizet használta. Az utóbbi évtizedekben azonban a divatnak megfelelően a reklámok hatására a víz helyét különféle színezett, tartósítószerekkel és adalékanyagokkal dúsított cukrozott üdítők vették át.
 
Ezekben az italokban ugyan van víz, de emellett vízelvonó (dehidratáló) anyagokat is tartalmaznak. Eltávolítják az őket feloldó vizet, és szervezetünk víztartalékaiból is elvonnak!
 
 
 
Tudatos vízivás:
 
 
A mérsékelt égöv alatt egy felnőtt szervezetéből légzés, izzadás, kiválasztás következtében naponta 2-3 liter víz távozik.
 
Hogy a szervezet víz- és só-háztartása fel ne boruljon, a vesztességet megfelelő, „tudatos vízivással” időben pótolni kell.
 
 
 
 
Mi történik, ha kevés vizet fogyasztunk?
 
 
Nagyon fontos lenne meg sem várnunk azt, hogy szomjúságérzetünk legyen. Mert, mire az információ eljut az agyba, a sejtek – a felgyülemlő-végtermékek, salakanyagok miatt – már fuldokolnak. Ha nem történik meg időben a folyadék utánpótlás, akár el is pusztulnak.
 
 
A „szomjúság” a szervezet vészjelzése, amely a kiszáradás fenyegető közelségére figyelmeztet. Ha a folyadékháztartás felborul, a vér a sejtek víztartalmát vonja el, s emiatt azok anyagcseréje megváltozik.
 
 
Így romlik a szövetek vérellátása, amire az agy is érzékenyen reagál, akár tudatzavar vagy eszméletvesztés is kialakulhat. Igyunk tehát időben és bőségesen.
 
 
Az a tapasztalat, hogy akkor ideális az életmódunk, táplálkozásunk, vízfogyasztásunk, ha a vizeletünk tiszta, átlátszó, nem szúrós szagú, nem habos, nem opálos, nem zavaros.
 
Az emberi test vízszükségletének semmibevevése, vagy tudatlanságból való figyelmen kívül hagyása okozza, a szervezet rendellenes működési problémáit, ami azután különféle betegségekben manifesztálódik, különféle tüneteket produkál.
 
 
Miért fontos a vízfogyasztás a bőr szempontjából?
 
 
A dehidratáltságnak leginkább a bőr "issza meg a levét". Életünk során sok vízelvonó hatású ételt és italt fogyasztunk el. Ha szeretnél bőrödnek egészséges ragyogást biztosítani, kerüld az ilyen ételek fogyasztását, és minden nap igyál meg két, három liter természetesen tiszta vizet!Ez csak szokás kérdése.
 
A víz utoljára a bőrbe jut el; ha a szervezet nem jut elegendő vízhez, azt a bőr minden más szervnél jobban megsínyli.
 
 A víz elősegítheti az arcbőr hidratálását, miáltal az: 
 
  • bársonyosabb
  • puhább
  • ruganyosabb
  • ránctalanabb lesz

 

 

 

Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Címkék: kiszáradás vízfogyasztás női praktikák szervezetünk vízszükséglete tudatos vízivás dehidratált bőr

A bejegyzés trackback címe:

https://noipraktikak.blog.hu/api/trackback/id/tr100911898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.